måndag 16 juli 2012

The Hangover Part II (2011)


All I wanted was a bachelor brunch.

Den film jag hade allra lägst förväntningar på inför Sommarklubben var The hangover part II. Jag hade hört mycket elakt om denna film. Den första Hangover var sådär, en bra första hälft som senare ballade ur och fick orimligt höga betyg lite här och där. Regissören Todd Philips är jag dock lite svag för efter hans tidigare komedier Old school och Road trip. Killarna från den första Hangover är nu på svensexa i Thailand och jag tänkte att det kunde vara kul att se vilket spektakel de ställer till med i Bangkok...

Filmen är obegripligt dålig. Jag skrattade max en gång. Det var mot slutet men jag har redan glömt vad det var jag fnissade till om. Redan i början av filmen känns karaktären Alan, spelad av Zack Galifianakis, helt fel. Han är inte rolig och inte något annat heller. De borde antingen gjort honom mindre vrickad eller helt spritt språngande galen. Nu försöker de sig på en balansgång däremellan som inte funkar för fem öre.

Även en rundkindad Mr. Chow, spelad av Ken Jeong, är menlös och allt annat än rolig. Se hellre den underskattade komedin Role Models om du vill se något roligt med honom. I en mindre biroll har de med Frasses favoritskådis Paul Giamatti. Själv kan jag inte med karl och han gör mig inte mindre obekväm med honom i denna film.

Detta är en forcerad och högljudd komedi helt utan hjärta eller tanke. Manus är under all kritik och filmen är inte rolig. Sämre betyg kan inte en komedi få. Undvik!

Jag ger The hangover part II ett avskuret finger av fem möjliga.

Betyg: 1/5

6 kommentarer:

  1. Gillade första filmen mycket och var kanske en av de som gav den ett rimligt högt betyg ;)
    Detta var dock en usel soppa som jag inte ens orkade se klart -än mindre skriva om. En trea är på G hå hå ja ja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även usla filmer behöver revyer. Jag skulle vilja läsa dina ord om filmen, speciellt om du inte ens orkade se klart den!

      Radera
  2. Tycker nog att jag är ganska frikostig med revyer på usla filmer ;)Kommer en redan imorgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ilsa?? LOL, läste den och jag kliar mig i huvudet och undrar:
      1) var hittade deu den filmen?
      2) varför valde du att se den?

      Radera
  3. 1. I dvdhyllan hos en kompis
    2. Inte den blekaste aning, lika lite som varför jag envisas med att se svenska pilsnerfilmer o lågbudgetskräckisar. En gåta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. LOL. Det är härligt. Keep up the good work!

      Radera