fredag 2 april 2010

Up In The Air (2009)


The miles are the goal.

Såg en trevlig film i fredags kväll (5/3-2010). Det är Jason Reitman's tredje film "Up in the air". Jag var mycket nyfiken på filmen då den unge regissörens tidigare filmer är "Thank you for smoking" och "Juno". "Up in the air" påminner en hel del om  "Thank you for smoking", båda handlar om företags-amerika och känslan i filmerna är liknande. Jag gillade filmen, men den nådde inte upp till de högt ställda förväntningarna. George Clooney levererar som alltid. Mest övertygar dock den kvinnliga birollsinnehavaren Anna Kendrick. Hon är sensationell i denna roll. Mer av henne, tack.

Betyg 3/5

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Sett halva, fantastisk film: vacker, djup, mansklig, subtil humor pa ratt stallen, fast peripetin kommer val imorgon; hoppas den slutar bra. Hon den blonda ar otroligt bra, inte sett henne tidigare tror jag. Varfor komedi?

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du gillar. Det är verkligen en film som har potential. Jag vill kanske se om den och omvärdera. Komedi? På samma sätt som Thank you for smoking. Komedi eller drama eller vad? Mer komedi än något annat blev mitt slutval.

    SvaraRadera
  4. Nar han knackade pa i chicago tankte jag att det vore sa coolt om .... och precis sa var det. Brutalt. Verkar som om han var pa vag att hitta tillbaka till sin filosofi till slut. Bra sa. Tycker nog att den var vard en fyra minst.

    SvaraRadera
  5. Jag måste se om den. Inga betyg är skrivna i sten. Allt går att omvärdera. Jag kanske inte hade rätt stämning när jag såg den. Men visst, Thank you for smoking är ju en fyra och Juno är ju en fyra eller femma, så varför inte...

    SvaraRadera
  6. Jag tankte just att bade betyg och genreklassificiering nog beror mycket pa vilken sinnesstamning man befinner sig i nar man ser den, och det ar val ett tecken pa att den ar mycket bra.

    SvaraRadera