söndag 14 augusti 2011

Movie of the month - November 2010

November är Filmfestival-månad och då ser jag förhoppningsvis en massa film på filmfesten. Förra årets festival var inget undantag. Under inledningshelgen fick jag besök av Patrik från Göteborg och det var mycket, mycket trevligt. Dessutom såg jag en del film hemma också. Totalt revyade jag hela trettio filmer denna månad. De nominerade filmerna för "Movie of the month" är:


Även om "Winter's bone" är den bästa filmen är de andra två filmerna komedier som tål omtitt efter omtitt. Jag premierar detta och väljer därefter... Jag gillar Scott Pilgrim så mycket att jag nu köpt den på blu-ray till och med. Jag ska se om filmen och grotta ner mig i extramaterialet någon mörk höstkväll.

Månadens film november 2010 blir komedin: Scott Pilgrim vs. The World

Orkestern Sex Bob-Omb


6 kommentarer:

  1. Oj utav trettio filmer var detta det bästa du lyckades vaska fram ;) Zohan stängde jag av så dålig tyckte jag den filmen var och de andra två:
    http://filmitch.wordpress.com/?s=scott+pilgrim&submit=S%C3%B6k
    http://filmitch.wordpress.com/?s=winters+bone&submit=S%C3%B6k

    SvaraRadera
  2. filmitch: ok, vilka tre från listan är bäst enligt dig då? Nyfiken!

    SvaraRadera
  3. Apocalyptco, Let me in och The Town skulle bli mina val men det är många intressanta filmer du sett i nov som jag än inte sett.

    SvaraRadera
  4. No, no, no, no, no, no, nooo. Zohan är hur kul som helst, i rätt sinnesstämning och i rätt sällskap.

    Apocalypto, bra men rejält överskattad, blev litet besviken

    Let me in, hyfsad re-make, men originalet bättre

    The Town, hyfsad mini-Departed som i sin tur är en hyfsad mini-Infernal affairs...

    SvaraRadera
  5. jag gillade faktiskt re-maken avsevärt bättre.
    Departed var jag kallsinnig inför så minin slår högre trots Affleck

    SvaraRadera
  6. Ok, du har rätt. The Town står sig bra mot Departed. Jag kommer nu ihåg att det är Heat den förbleknas mot...

    SvaraRadera