måndag 1 november 2010

The Kids Are Alright (2010)


I think you're too old.

Josq och jag skulle gå och se filmfestivalens oktobervisning. Men de hade bytt system för biljetter och vi blev utan. Då föreslog jag denna film istället. De hade ju pratat mycket positivt om den på Filmspotting.

Julianne Moore och Anette Bening spelar ett gift par med tonåriga barn. Den 18-åriga dottern, lysande spelad av Mia Wasikowska, bestämmer sig för att söka spermadonatorn och en charmig men strulig Mark Ruffalo gör entré i familjens liv. Filmen säljs in som en mysig komedi, men den är egentligen ett familjedrama med några, ganska få faktiskt, humoristiska scener. Filmen är överfull av starka skådespelarinsatser. Jag tippar två Oscars-nomineringar, då åtminstone Bening och Moore borde ligga bra till.

Tyvärr blev jag lite besviken. Jag kanske hade för höga förväntningar? Filmen får i alla fall det stabila betyget tre.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar