tisdag 17 augusti 2010

Predators (2010)



They can hear you. Smell you. They see you.

Jag och Mr. Magic var på bio i torsdags och såga "Predators". Paddy hade glatt förkunnat att den var bra, "lika bra" som den första "Predator". Det lät ju mycket lovande tänkte jag. Men sen började jag fundera på vad jag tyckte om den första "Predator? Året var 1987 och actionfilmer som "Flykten från NY", "The Road Warrior", "Terminator" och "Aliens" var creme de la creme... "Predator" var egentligen ganska dålig och jag var tämligen besviken när jag såg den. Förvirring.

Nu har jag ju inte sett om "Predator" sedan 80-talet. Jag minns att Arnold som vanligt var en behållning att skåda. Hans roliga brytning, alla repeterbara "on liners" och en hel del action. Storyn var inte den bästa och övriga skådespelare eller karaktärer var snabbt glömda. Vilka var med? Jag tror att Apollo Creed var där. Slutet var absurt då Arnold sprang snabbt, snabbt i skogen för att undkomma en atombomb (?).

Jaja, "Predators" är i alla fall en perfekt "popcorn"-film och det var kul att träffa Olof, käka lite och gå på bio. Filmen var ganska spännande bitvis, en del scener var ok, speciellt bra var scenen då japanen fajtades med en predator med sitt samurajsvärd. Samtidigt hade inte huvudpersonen samma tyngd som Arnold, handlingen var ungefär lika vek som i den första filmens och de "överraskningar" som filmen bjöd på var allt annat än överraskande.

Jag hade en god stund på bion. Filmen lämnar dock övrigt att önska och den får två aliens av fem.

Betyg: 2/5

You're ass is awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar